Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s "Lyd" tralle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det kan vel være lite strøm til spilleren (viss de er for tynne så blir de varme så øker motstanden som da gir deg for lav spenning), bruke du de orginale? Jeg har brukt 4mm2 høytalerkabel, det funker bra.

Comment

De er orginale. Syns det var litt rart at det skulle komme nå. Sammtidig som det var snodig at det plutselig bare skjedde. Spillte jo i ca 15 min med høyere volum en 17... Har jo funka helt fint i sommer og... Kan ikke væra p.g.a kaldt vær da ?
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Har hatt samme problem selv og problemet skyltes dårlig jording til spilleren.
        sigpic

Comment

Ja riktig. Men om den har dårlig jording burde den jo kutta uansett ? Spillte litt istad. Spillte langt over volum 17 uten at noe skjedde.. Spillte dog bare en sang, men alikevell.. Hmmm.

Comment

Sjekk at alle sikringer er hele, jeg har opplevd at en sikring har vært dårlig og resultert i de underligste symptomer.. Jeg trodde ikke det var mulig for en sikring å bare være dårlig men det går altså an

Trist å høre om bilen, håper virkelig at du får orden på den... Det er kanskje en bedre løsning å lagre den enn å selge bare for å angre som en hund på at du solgte den.
            Hvor mye feil snakker vi om egentlig? Kanskje det dukker opp donorbiler som du kan hente deler fra?
            Er det ikke litt til felles med andre VW under panseret?

A

Comment

Kjipt med masse uforutsette utgifter! Men jeg voter også for å beholde den. Corradoer er jo drit kule!
              Skjønner at motivasjonen og pengepungen snart har nådd bånn, men bare å stå på!

Comment

Originally posted by Lightyear View Post
                Sjekk at alle sikringer er hele, jeg har opplevd at en sikring har vært dårlig og resultert i de underligste symptomer.. Jeg trodde ikke det var mulig for en sikring å bare være dårlig men det går altså an

Trist å høre om bilen, håper virkelig at du får orden på den... Det er kanskje en bedre løsning å lagre den enn å selge bare for å angre som en hund på at du solgte den.
                Hvor mye feil snakker vi om egentlig? Kanskje det dukker opp donorbiler som du kan hente deler fra?
                Er det ikke litt til felles med andre VW under panseret?
                Nå er mesteparten av anlegget ute. Dvs spiller, basskassa og begge forsterkere. RCA, strøm og remote kabler samt elementer står igjen.. Sjekka sikringene nå. Og de er hele. Sikringa til Dynabelen (som driver frontsett og 6x9) bar preg av mye inn og ut. Men om dette er synderen ville jo ikke dvd spilleren slokna ? Men høytalerne som denne forst. driver ?
                Finner ingen sikring på hovedenheten.. Hmmmmm

Ang. bilen. Motoren sliter med sirkulasjon av kjøling. Så den går varm etter bare en km..
                Har prøvd nå de sisste 3/3,5 månedene og fiksa dette, uten hell..
                Så nå vil bilen bli satt bort i vinter. Skal levere inn skilta snart.. Planen er og spare i ett år/ to års tid, for så og overhale hele motoren. Forhåpentligvis er jeg tålmodig nok til og spare opp såpass at jeg sammtidig kan få inn litt godbiter i samma slengen.. Men det får man se ann..
                G60 motoren (som jeg har) finnes både i golf og passat (originalt) men jeg tror jeg vil gå for overhaling av motoren jeg har nå.

Comment

Originally posted by Weng View Post
                  Kjipt med masse uforutsette utgifter! Men jeg voter også for å beholde den. Corradoer er jo drit kule!
                  Skjønner at motivasjonen og pengepungen snart har nådd bånn, men bare å stå på!
                  Corrado´n skal på veien i mitt eie igjen den ! Det er målet værtfall, hehe.
                  Ja. Utrolig kjipt med uforutsette utgifter, men det har jeg egentlig hatt hele tidens men jeg har hatt denna bilen. Blitt vant med det på en måte. hehe

Comment

Originally posted by Oekern View Post
                    Utrolig kjipt med uforutsette utgifter, men det har jeg egentlig hatt hele tidens men jeg har hatt denna bilen. Blitt vant med det på en måte. hehe
                    Er det dette som kalles bil med sjel? hehe

A

Comment

• Bil med sjel for spesielt interreserte !

Comment

• Jeg kjører en renault kenguru som har veldig mye sjel til daglig, heldigvis er den ikke min

A

Comment

• hehe.. Kjørte en Mongo i hele sommer selv. Fy! for en bil, hehe.. Den tåler mye da, det skal den ha !

Nå har jeg fått tak i meg en bil tell.. Og i den sitter det 4" forran samt 6" baki.. 4" har jeg fra før, så jeg mangler 6"

Er det noen som har noen tips her ? Ute etter klar og flott lyd til ca tusen lappen, helst ikke over..

Comment

• For og holde litt gange i tråden min tenkte jeg og vise den nye bilen min.. Her blir det ikke noe særlig og se på. Skal ha Hertz elementer i den. 4" forran og 6,5" bak. Håper på at det blir bra.

Videre så har jeg lakt noen planer for Corrado´n. Om de blir gjennomført eller ikke får en se ann på økonomien.

Det jeg har lyst til er værtfall dette:

- Trekke ny strømkabel
                            - Få laga til så det blir enkelt og pent seendes ut i bagasje
                            - Muligens bytte frontsett og 6x9.
                            - Ny forsterker til basskasse
                            - Dempe bilen. I hovedsak gulv, men bagasje og bagasje luke kunne og vært kurrant.

Alt avhenger av økonomien. Stereo ligger bakerst i prioriteringa, men når bilen kommer til og stå i hele sommer så er det jo klart man kommer til og klø litt i fingra på varme dager !

Comment

• Originally posted by Oekern View Post
                              hehe.. Kjørte en Mongo i hele sommer selv. Fy! for en bil, hehe.. Den tåler mye da, det skal den ha !

Nå har jeg fått tak i meg en bil tell.. Og i den sitter det 4" forran samt 6" baki.. 4" har jeg fra før, så jeg mangler 6"

Er det noen som har noen tips her ? Ute etter klar og flott lyd til ca tusen lappen, helst ikke over..
                              Mongo? Er det Opel Combo? hehe!
                              Jeg leverte inne renault'en min på fredag, helt utrolig at en 2003 modell kan være så dårlig ass!!

A

Comment

• Mongo, det er Renault Kangoo det. :P

Comment

Working...
                                X